Inloggen

Opnieuw gecertificeerd met het KWH-huurlabel

We willen onze huurders zo goed mogelijk helpen. Daarom vinden we het belangrijk om te weten hoe huurders over ons denken. Zo kunnen wij onze dienstverlening blijven verbeteren.

Hoe wordt het KWH-huurlabel toegekend?

Om de kwaliteit van onze dienstverlening bij te houden doet het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) continu onderzoek. Ze meten hoe onze huurders denken over onze dienstverlening. De Commissie Kwaliteitsverklaringen (CKV) beoordeelt de resultaten van de KWH-metingen. Deze commissie is bevoegd het huurlabel toe te kennen.

Onze huurders zijn positief over de kwaliteit

Ook dit keer kwam het CKV tot de conclusie dat we het KWH-huurlabel mogen behouden. Uit de metingen blijkt dat onze huurders tevreden zijn over de kwaliteit van onze dienstverlening. Daar houdt het voor ons niet op. We blijven we de metingen onder de huurders volgen om te zien waar ruimte is voor verbetering.

Wij zijn ook deze keer weer trots op de cijfers die onze huurders ons gaven. Bekijk de scores die we in 2022 kregen op de afbeelding hiernaast.

Wanneer wordt het KWH-huurlabel verlengd?

Om het KWH-Huurlabel te verlengen, hebben we een minimale score van een 7 nodig op de volgende onderdelen:

  • Nieuwe woning
  • Huur opzeggen
  • Reparaties
  • onderhoud

Daarnaast moet per onderdeel tenminste 85% van de huurders tevreden zijn. Een huurder is tevreden als hij gemiddeld een 6 (afgerond 5,5) of hoger geeft.

De scores die wij van onze huurders kregen