Inloggen

Huurt u een woning van ons, dan vragen we u de huur voor de eerste van de maand aan ons te betalen. Dat kan op verschillende manieren. De eenvoudigste manier is met een automatische incasso. Betaalt u niet via automatische incasso, dan kunt u op deze website via Ideal betalen. Of u betaalt via een periodieke overboeking of pinbetaling. 

Automatische incasso

Automatisch betalen heeft de volgende voordelen voor u:

  • Het juiste bedrag wordt iedere maand automatisch van uw rekening afgeschreven;
  • U betaalt altijd op tijd uw huur;
  • U kunt de machtiging altijd weer intrekken;
  • Bent u het niet eens met de afschrijving? Binnen 8 weken kunt u deze weer terugboeken.

 

 

Overtuigd van het gemak? Log in en geef uw betaalwijze door!
Regel bij uw bank of via internetbankieren uw periodieke overschrijving.

Periodieke overboeking

U kunt zelf een periodieke overboeking regelen bij een filiaal van uw bank of via internetbankieren. Zorg er dan voor dat u uw omschrijving van de betaling begint met het klantnummer. Via de banken ontvangen wij alleen voorletters, tussenvoegsels en achternaam bij het rekeningnummer. Dat maakt het lastig de betaling goed te administreren als het klantnummer ontbreekt bij de omschrijving. Het bankrekening dat u gebruikt voor de overboeking is: NL92 RABO 0138 9541 00

Bij een periodieke overboeking wordt elke maand op een vaste dag uw huur aan ons overgemaakt. Bij de jaarlijkse huuraanpassing moet u wel zelf het bedrag aanpassen. Bij betaling met automatische incasso regelen wij dit voor u.

 


Betalingsregeling

Iedereen zit wel eens krap bij kas. Kunt u daardoor uw huur niet betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 088 031 34 39 of incasso@leystromen.nl. U kunt ook een betalingsregeling aanvragen. In dat geval vraagt u ons contact met u op te nemen om de mogelijkheden te bespreken. Heeft u een betalingsregeling lopen of is er in het afgelopen half jaar al een betalingsregeling getroffen, kunt u in principe geen nieuwe regeling krijgen. Maar dat beoordelen we wel per situatie; we bespreken graag samen hoe we tot een oplossing kunnen komen. 


Veelgestelde vragen bij betalingen

Ik betaal automatisch en ontvang toch een aanmaning.

Het bedrag is dan niet door Leystromen ontvangen. Neem in dit geval contact met ons op via 088 - 031 34 39 of incasso@leystromen.nl.

Ik kan de huur niet voor de 1e van de maand betalen, wat moet ik nu doen?

Volgens de huurovereenkomst bent u verplicht de huur vóór de 1e van de maand te betalen. Als dat niet lukt, is het verstandig om contact met ons op te nemen via 088 031 34 39 of incasso@leystromen.nl.  Zo kunt u problemen voorkomen.

Wanneer wordt een automatische incasso geïnd?

Als u uw bank of Leystromen opdracht gaf voor een automatische incasso, wordt deze op de eerste dag van de maand afgeschreven. Als deze datum in het weekend valt, wordt de huur de eerste werkdag na de eerste van de maand afgeschreven.

Mijn huurprijs is inclusief kosten voor waterverbruik. Toch krijg nog een aparte factuur van Brabant Water. Hoe komt dat?

Bij sommige woningen is een voorschot op het eigen waterverbruik inderdaad onderdeel van de maandelijkse huur. Hiervoor ontvangt u 1 keer  per jaar een eindafrekening van Leystromen. Daarnaast betaalt u direct aan Brabant Water een bedrag voor de zuiveringsheffing (het zuiveren van water voordat het uit de kraan komt). Dit is een heffing die direct door Brabant Water aan u doorberekend wordt. Dat heeft dus niets te maken met uw waterverbruik. 

Wat houdt Schuldhulpverlening in? (SHV)

Als u problemen heeft met uw financiën, kunt u zich melden bij bureau SchuldHulpVerlening. Samen met u kijken zij wat de mogelijkheden zijn voor schuldsanering of bemiddeling. Neem in ieder geval altijd zo snel mogelijk contact op met Leystromen als u financiële problemen heeft. Wij kunnen u helpen een oplossing te vinden.

Ik betaal elke maand huur en toch ontvang ik van Leystromen een brief over mijn betalingen.

Waarschijnlijk betaalt u het bedrag niet op de afgesproken datum of niet het juiste bedrag. U ontvangt dan een aanmaning. Maar voor vragen kunt u uiteraard altijd contact opnemen met ons via 088 031 34 39 of incasso@leystromen.nl.

Ik betaal de huur automatisch, maar ontvang nu voor een klein bedrag een aanmaning.

Waarschijnlijk heeft u gebruik gemaakt van een periodieke overboeking en bent u vergeten om het nieuwe bedrag na de huuraanpassing door te geven aan uw bank. Neem in dit geval contact met uw bank op en pas het af te schrijven bedrag aan. Betaal het openstaande bedrag zo snel mogelijk. Voor verdere vragen, neem gerust contact met ons op via 088 031 34 39 of incasso@leystromen.nl

Wat gebeurt er als ik de huur niet betaal?

U ontvangt van ons altijd eerst een aanmaning of sommatie. Reageert of betaalt u dan nog niet, dan zijn we helaas genoodzaakt om een deurwaarderskantoor in te schakelen. Dat leidt altijd tot extra kosten voor u en in het uiterste geval tot een huisuitzetting. Wij doen er natuurlijk alles aan om dat te voorkomen. Daarom is het belangrijk dat u contact met ons opneemt bij eventuele betaalproblemen. Wij zijn bereikbaar via 088 031 34 39 of incasso@leystromen.nl.




Wat moet ik doen als een huurbetaling wordt teruggestort (gestorneerd)?

U kunt de huur dan via een periodieke overboeking overmaken, betalen via onze website met iDeal of met een pinbetaling op ons kantoor. Houdt u rekening met de openingstijden?