Inloggen

Omdat wij graag willen weten hoe tevreden onze bewoners zijn over onze belangrijkste processen, meet het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) de waardering voor onze dienstverlening. Wij gebruiken de resultaten om onszelf te blijven verbeteren. De Commissie Kwaliteitsverklaringen (CKV) beoordeelt de resultaten van de KWH-metingen. Deze commissie is bevoegd het huurlabel toe te kennen. We zijn trots dat we het KWH-huurlabel weer behaald hebben!

Scores
Onze scores voldoen ruimschoots aan de norm (7 of hoger). Op vier van de vijf onderdelen scoren we zelfs hoger dan de gemiddelde landelijke score. En alle scores voor processen (nieuwe woning, huur opzeggen, reparaties en onderhoud) voldoen aan onze eigen doelstelling uit ons Koersplan: 7,5 of hoger. Daar zijn we enorm trots op.  

Wij zijn ook deze keer weer trots op de cijfers die onze huurders ons gaven. Bekijk de scores die we in 2022 kregen op de afbeelding hiernaast.

Extra de schouders eronder
Maar we blijven kritisch. Drie scores zijn lager dan vorig jaar (nieuwe woning, huur opzeggen en onderhoud). Dat zien we als een goede stimulans om in het nieuwe jaar extra de schouders eronder te zetten. We hebben in 2023 veel aan onze processen gesleuteld. Nu is het tijd de wijzigingen te optimaliseren en te bestendigen.  

Wanneer wordt het KWH-huurlabel verlengd?
Om het KWH-Huurlabel te verlengen, hebben we een minimale score van een 7 nodig op de volgende onderdelen:

  • Nieuwe woning
  • Huur opzeggen
  • Reparaties
  • onderhoud

Daarnaast moet per onderdeel tenminste 85% van de huurders tevreden zijn. Een huurder is tevreden als hij gemiddeld een 6 (afgerond 5,5) of hoger geeft.