Inloggen

Als ik onze klanten snel en goed kan helpen, is mijn dag goed!

Rowan werkt als Medewerker Servicebureau en maakt dagelijks alle afspraken voor de reparatieverzoeken en bestelt waar nodig materialen. 

Al 4 jaar voel ik me thuis in de gemoedelijke en open sfeer met behulpzame collega’s.”

Ik sta graag voor een ander klaar!

Bart werkt als Service Medewerker en voert klein onderhoud en reparaties uit in onze woningen. 

"Klanten zijn vaak positief als ik mijn werk heb gedaan. En ik ben blij dat ik dit voor ze kan doen."

Onze huurders zijn leuk!

Caroline werkt als Medewerker Bewonerszaken en is contactpersoon voor huurders bij verduurzaming, sloop of renovatie. 

"Ik ben een spin in het web, waarbij ik echt iets kan betekenen voor onze bewoners. Dat maakt dat ik plezier heb in mijn werk!"


Marjolein van Riel - Woonmakelaar

Ik ga voor de beste match!

Meedenken met vertrekkende en nieuwe huurders. Woonmakelaar Marjolein gaat voor een goede afronding en een frisse nieuwe start. Ze doet dat met een flinke dosis enthousiasme.

De woonmakelaar is het aanspreekpunt voor vertrekkende èn komende huurders,
nadat een huurwoning is opgezegd. Ook is de woonmakelaar contactpersoon voor partijen die (soms) onderhoud uitvoeren in de tijd dat de woning leeg is. Recent is het verhuisproces aangepast, nadat goed was geluisterd naar de wensen van huurders. “Alles zoveel mogelijk in één hand”, zegt Marjolein van Riel. “De lijntjes zijn kort en via mij kunnen betrokken mensen snel informatie uitwisselen. Het is fijn als alles vlot verloopt, want we willen de woning graag zo snel als mogelijk weer verhuren. Een goede afronding en een mooie start in een veilige woning staan voorop.”

Liefst vandaag nog
“Ik ga graag voor de beste match tussen woning en huurder”, aldus Marjolein. “Daarbij kom ik regelmatig voor verrassingen te staan. Wat de één geweldig vindt, vindt een ander drie keer niks. Het is mijn taak om effectief mee te bewegen, en tegelijkertijd de spelregels te bewaken. Dat maakt het ook wel eens stressvol. Regelmatig tref ik mensen in moeilijke omstandigheden die het liefst vandaag nog een andere woning willen. Regels en afspraken kan ik niet veranderen. Wel kan ik geduldig meedenken richting een oplossing.”


Mijn werk is ontzettend afwisselend!

Grote kans dat onze collega Lianne je welkom heet bij een bezoek aan ons kantoor. Samen met een team van zeven enthousiaste collega’s is zij het eerste aanspreekpunt voor klanten en bezoekers.

“Ik merk dat mensen het nog steeds fijn vinden om hun vragen persoonlijk te stellen. De afgelopen jaren is het aantal bezoekers wel minder geworden. Dat komt doordat de meeste informatie ook op onze website staat.”

Veel vragen
Lianne krijgt vooral veel vragen over inschrijven als woningzoekende. “Sommige mensen hebben geen computer of weten niet goed hoe het werkt. Maar er komen ook huurders om een reparatie te melden. En ik krijg natuurlijk allerlei vragen over het huren van een woning. De meeste vragen kan ik direct beantwoorden. Bij specifieke vragen over bijvoorbeeld extra inschrijftijd vraag ik er een collega bij. Deze maakt, als dat nodig is, een afspraak met de klant voor een persoonlijk gesprek.”

Achter de schermen
Ook achter de schermen is Lianne actief. “Als ik niet aan de balie zit, dan zit ik aan de telefoon. Vooral op maandagochtend is het spitsuur. Veertig tot vijftig telefoontjes is dan niets. Huurders, aannemers en relaties bellen ons met allerlei vragen. Verder ondersteun ik collega’s bij de post, mailingen, facturen en allerlei voorkomende werkzaamheden.”

Speciaal terug
“Mijn werk is ontzettend afwisselend. Ik weet ’s morgens nooit hoe mijn dag eruit gaat zien. Soms krijg ik mopperaars en soms een doos bonbons. Allebei is goed, maar dat laatste is natuurlijk wel het leukst”, lacht Lianne. “Soms komen mensen speciaal nog even terug om te vertellen dat ze de woning toegewezen hebben gekregen. Dan kan mijn dag niet meer stuk, want daar doe je het voor.”

Lianne van Esch - Medewerker Facility

Dennis Musters - Allround Medewerker Registratie

Het is belangrijk om precies te vertellen hoe het zit.

Dennis is dagelijks in de weer met bankafschriften en het bijwerken van financiële overzichten. Saai? Voor Dennis niet. Ook al zijn er taken die vaak terugkomen, toch is elke dag anders.

Maandelijks bereidt zijn team de huurbetaling zorgvuldig voor en verwerkt deze. Veel huurders betalen via automatische incasso. Maar dat wil niet zeggen dat er niks hoeft te gebeuren. Voortdurend zorgen Dennis en zijn collega’s dat wijzigingen worden verwerkt en de juiste huurbedragen klaar staan. Als huurders niet op
tijd zijn met betalen, gaan er herinneringen en aanmaningen de deur uit. “Ook dat behoort tot onze taken”, zegt Dennis, “en vaak komen er dan telefoontjes. Terecht, vind ik. Een gesprek kan veel verhelderen. Wij weten precies hoe de huurbedragen zijn opgebouwd. Daarmee zijn we niet alleen een informatiebron voor huurders, maar ook voor collega’s.”

Verantwoordelijke taak
Het team Financiën bestaat uit 6 mensen. “We zijn allrounders. Alle geldbedragen die de organisatie in en uit gaan, worden door ons verwerkt. Ook leveren we input voor de financiële rapportages voor het managementteam van Leystromen. Onderling verdelen we het werk. Maar we hebben ook specialismes. Zo doe ik de salarisadministratie. Die verantwoordelijke taak is mij toevertrouwd. Dat voelt fijn. Ik krijg kansen om door te groeien in mijn werk.”

Duidelijk antwoord
Duidelijke informatie geven is belangrijk. Dat geldt altijd, maar zeker bij geldzaken. “Zijn er vragen over geld, dan wil ik precies kunnen vertellen hoe het zit. Aan een beetje of ongeveer hebben mensen niks. Soms krijg ik boze reacties van huurders en dat is niet fijn. Dan doe ik mijn best om kalm te blijven en ik houd me bij het punt waarvoor mensen bellen. Antwoord geven op de vraag. Ons team wil voor iedereen helder en duidelijk zijn.”


We nemen elke klacht serieus

Stress komt in het woordenboek van Jan, Stan en Dorettie niet voor. Dat is maar
goed ook, want zij moeten dagelijks aardig wat ballen in de lucht houden.

Zij zijn verantwoordelijk voor de planning van het dagelijks Onderhoud, met ondersteuning van collega’s Rowan en Michel. Is er iets stuk in de woning, dan willen we dat zo snel mogelijk repareren. “Gelukkig weten de meeste huurders de weg naar ons te vinden via e-mail, telefoon en het huurdersportaal”, vertelt Dorettie. Jan vult aan: “Wij inventariseren de klachten en kijken wat er nodig is. Vervolgens gaan wij aan de slag met de planning. Dat is vooral veel bellen, mailen, afspraken maken, plannen en overleggen. 50 tot 70 telefoontjes op een dag is heel normaal!”

Goed uitleggen
Behoorlijk hectisch dus, maar toch zouden zij niet anders willen. “Wij zijn graag bezig. Geef ons maar een beetje drukte, dan zijn wij in ons element. Gelukkig werken wij in een betrokken en enthousiast team. Dat is belangrijk, want we willen de reparatieverzoeken van huurders zo snel mogelijk oplossen. Soms duurt het wat langer, of valt het werk tegen. Dat is natuurlijk vervelend voor de huurder, maar als je het goed uitlegt, is daar begrip voor. We nemen elke klacht serieus en dat waarderen huurders", zegt Stan.

Veel bellen
Dagelijks plannen Jan, Stan en Dorettie de 8 onderhoudsmonteurs van Leystromen in. Dorettie: “Elke dag maken wij een overzicht zodat de monteurs precies weten waar ze naartoe gaan en wat er moet gebeuren. Die planning lezen ze op hun telefoon, heel handig. Daarnaast zorgen wij dat de materialen op voorraad zijn. Dat betekent veel bellen met leveranciers. En natuurlijk met de huurders, want die moeten weten wanneer de monteur langskomt. Daarom is het zo belangrijk dat wij de juiste contactgegevens van huurders hebben. Onze tip aan huurders is dan ook altijd: wijzigt uw telefoonnummer, geef het aan ons door!”

Dorettie van Haarlem, Jan Elias en Stan van Kuijk - Medewerkers Servicebureau

Ellen aan het Rot - Asset Manager

De toekomst is dichterbij dan je denkt.

Ellen heeft geen glazen bol en zij kan de toekomst niet exact voorspellen. Maar als Asset Manager bij Leystromen maakt zij wel een zorgvuldige inschatting: hoeveel en welke woningen zijn er nodig in 2030 of zelfs in 2050? Welke keuzes moeten we nu maken, zodat er ook in de toekomst voldoende betaalbare woningen zijn van goede kwaliteit?

Gegevens verzamelen
“Mijn werk begint bij het grondig in kaart brengen van onze huidige woningvoorraad in ons werkgebied”, zegt Ellen. “Ik kijk naar het aantal en typen woningen in Oisterwijk, Gilze en Rijen, Goirle, Hilvarenbeek, Alphen-Chaam en Baarle-Nassau. Ook de verhouding tussen de aantallen gezinswoningen, appartementen en andere woningen neem ik mee. En ik breng in kaart hoe het staat met de kwaliteit en het onderhoud. Zo verzamel ik een berg gegevens waarover we beschikken. Vervolgens richt ik mijn blik naar buiten. Wat is er bekend over groei of krimp? Komen er op termijn meer of minder woningzoekenden in onze 6 gemeenten? En welke soort woningen hebben we dan nodig? Daarbij houd ik goed rekening met de doelstelling van Leystromen: we zijn er voor mensen met een smalle beurs en daarnaast hebben we aandacht voor de middeninkomens. Uiteraard houd ik berichten van de overheid en andere landelijke organisaties bij. Zo wordt de berg met gegevens op mijn bureau nog groter. En dan ga ik verbanden leggen en keuzeopties formuleren. Want wat we nu doen, is bepalend voor onze woningvoorraad van de toekomst.”

De juiste investeringen doen
Leystromen wil de juiste investeringen doen, voor huidige en toekomstige huurders. “Mijn analyse helpt bij het maken van keuzes”, aldus Ellen. “Want er zijn altijd meerdere opties: energiezuiniger maken van woningen, onderhoud, nieuwbouw, sloop, of verkopen van woningen. Op basis van de verzamelde gegevens kunnen we doordacht kiezen. Zo ontstaan verkoop, renovatie- en nieuwbouwplannen op maat in elke gemeente. Daarover ben ik veel in gesprek met collega’s. Ook de huurdersverenigingen en de gemeenten
praten mee. Dat helpt, samen kom je verder. De opgaven van Leystromen leggen we vast in prestatieafspraken die we met gemeenten en huurdersverenigingen maken. Zo werkt Leystromen vandaag aan de woningvoorraad van morgen. Goed en betaalbaar wonen moet ook in 2050 mogelijk zijn!”


Goed luisteren en samen zoeken naar oplossingen maakt mijn werk leuk!

We moeten regelmatig keuzes maken. Beleidsadviseur Remco leidt dit mede in goede banen.

“Een corporatie moet voortdurend keuzes maken. Bijvoorbeeld omdat de politiek dat van ons vraagt, wetgeving wijzigt, de samenleving verandert of omdat we zelf ideeën hebben. Ik begeleid het proces van informatie verzamelen, partijen bij elkaar brengen en kosten inzichtelijk maken. Met als doel, een goed onderbouwde keuze en het realiseren van de juiste veranderingen. Hierbij speelt - naast wettelijke kaders, financiële mogelijkheden en organisatorische haalbaarheid - ook de stem van onze klanten een belangrijke rol.

Kwaliteit van onze dienstverlening
“Een goed voorbeeld is de manier waarop we kijken naar de kwaliteit van onze dienstverlening; dat is iets waar ik vanuit verschillende zogenaamde LEAN-trajecten bij betrokken ben. In deze trajecten kijken we naar de manier we bijvoorbeeld nu een woning verhuren of een reparatie uitvoeren en hoe dat beter kan. En dat niet vanuit onszelf of onze woning geredeneerd, maar juist vanuit de klant. Op welke manier voegen wij waarde toe voor onze klanten? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat het voor hen op een zo fijn mogelijke manier verloopt? Om dat te weten te komen voeren we individuele gesprekken, organiseren we groepsgesprekken en nemen we enquêtes af. Uiteindelijk verwerken we deze input in aanpassingen van onze huidige werkwijzen”.

Vooral luisteren
Remco zit dagelijks met verschillende mensen aan tafel. “Dat vind ik het leuke aan mijn functie. Maar ook het samen zoeken naar oplossingen. In de praktijk komt dat vooral neer op luisteren naar collega’s, klanten en andere partijen. Zij weten heel goed wat er speelt en wat nodig is. Ik help ze om hun ideeën en overwegingen op papier te zetten zodat Leystromen een goede keuze kan maken.”
“Uiteindelijk verwerk ik alle input in een advies dat ik voorleg aan het managementteam van Leystromen. Uiteraard kun je niet altijd iedereen tevredenstellen, want aan elke keuze zitten voor- én nadelen. Maar juist door samen deze voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen bereik je overeenstemming.”

 

Remco van de Ven - Beleidsadviseur

Marian Hoogenboom - Medewerker Bewonerszaken

Pas als bewoners tevreden zijn, zijn wij dat ook

Leystromen maakt woningen energiezuiniger; het verduurzamen van woningen. Marian leidt alles in goede banen. Maar ook bij grootschalige renovatie ontmoeten bewoners Marian.

Marian: “Ik ben van begin tot eind betrokken. Dat maakt mijn werk ook zo leuk. Ik heb intensief contact met bewoners. Dat zorgt voor hele leuke gesprekken. Steeds vanuit een andere invalshoek, want renovatie vraagt om een andere benadering dan verduurzaming. Het is ontzettend interessant om met duurzaamheid bezig te zijn. Iedereen kan zijn steentje bijdragen aan een betere en schonere wereld. Het is mooi om te zien dat mensen hierin hun verantwoordelijkheid nemen.”

Contact met bewoners
Marian legt uit: “Wanneer een woning voor verduurzaming of grootschalige renovatie in aanmerking komt, voer ik altijd een persoonlijk gesprek met de bewoner. Samen met de aannemer en een energiedeskundige bekijken we wat de mogelijkheden zijn. Denk bijvoorbeeld aan isolatieglas (HR++), spouwmuurisolatie en dak- en vloerisolatie.”

Spilfunctie
“Ik heb dus regelmatig contact met bewoners”, vertelt Marian. “Het gaat over iets heel belangrijks: hun thuis, wooncomfort en een lagere energierekening. Het voelt goed om klanten hierbij te begeleiden. Tegelijkertijd ben ik het aanspreekpunt voor de aannemer. Vooraf, maar ook tijdens de werkzaamheden in de woning blijf ik betrokken. En na afloop evalueer ik samen met alle betrokkenen hoe het is gegaan. Pas als de bewoners tevreden zijn, ben ik dat ook!”