Onderhoud aan de woning

U woont prettiger in een woning die goed is onderhouden. Samen zijn we verantwoordelijk voor het onderhoud. Wij voor de buitenkant en u voor de binnenkant. Is er iets kapot in uw woning? Laat het dan zo spoedig mogelijk weten via Mijn Leystromen. We komen dan zo snel mogelijk bij u langs. Naast reparatieverzoeken verrichten we ook nog ander onderhoud aan uw woning. 

Projectmatig onderhoud
Bij projectmatig onderhoud moet u denken aan werkzaamheden aan het dak of de gevel of het schilderen van de buitenkant van de woning. Bent u benieuwd of er projectmatig onderhoud gepland staat bij uw woning? De geplande werkzaamheden voor uw woning zijn te vinden op Mijn Leystromen onder het kopje 'onderhoud'. Voordat de werkzaamheden uitgevoerd worden zal u hierover per brief worden geïnformeerd. 


Groot onderhoud
Afhankelijk van de onderhoudsstaat van uw woning kan er op enig moment groot onderhoud aan uw woning gaan plaatsvinden. Als het zover is wordt u hierover ruim van te voren geïnformeerd. Natuurlijk doen wij tijdens zo'n traject ons uiterste best om overlast te beperken. Het kan voorkomen dat de werkzaamheden zo omvangrijk zijn dat in overleg met de bewoners hiervoor een bewonerscomité wordt opgericht. Dit is echter niet het geval als het gaat om eenvoudigere onderhoudswerkzaamheden.

Medewerking bij onderhoudswerkzaamheden
Bij projectmatig onderhoud vragen wij uw medewerking. Naast het verlenen van toegang aan vaklieden van het uitvoerende bedrijf is het ook noodzakelijk dat u voorwerpen die in de weg staan of hangen tijdelijk verwijdert. U moet hierbij denken aan bloempotten, tuinmeubelen en in sommige gevallen ook de zonwering. Wij informeren u per brief wanneer de werkzaamheden starten en wat we van u verwachten. 

Meer informatie?

Heeft u nog vragen? Kijk dan ook eens bij veelgestelde vragenOf download de folder Huurders ABC . In Mijn Leystromen kunt u ook vragen aan ons stellen.Bellen mag natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 088 031 33 00 (lokaal tarief).

    Onderhoud en reparatie

  • Vochtproblemen in huis

    Heeft u vochtproblemen in huis? Ventileren is meestal de oplossing. Bekijk onze flyer Vochtproblemen in huis. Of neem eens een kijkje op de website van Milieu Centraal.

  • Mijn CV-ketel moet worden bijgevuld. Kan ik dat zelf doen?

    Ja, u kunt zelf de CV-ketel bijvullen. Hoe dat precies moet, kunt u hier lezen.

  • Wie moet ik bellen bij een storing van de lift?

    U kunt 24 uur per dag contact opnemen met telefoonnummer 0800 247 36 50.

  • Bij wie moet ik zijn met een vraag over problemen met het riool?

    Bellen naar 088 031 33 08.

  • Wat moet ik doen als de elektriciteit uitvalt?

    Bellen naar 088 031 33 00.

  • Wat houdt een technische inspectie in?

    Er zijn twee soorten technische inspecties:

     

    • Een technische inspectie die door de opzichter wordt gedaan: een dergelijke technische inspectie gebeurt naar aanleiding van een melding van de huurder. De klacht wordt door de opzichter beoordeeld.
    • Een technische inspectie die op verzoek van afdeling planmatig onderhoud wordt gedaan: hierbij wordt ook naar de technische staat van enkele onroerende zaken in de woning bekeken en besloten of deze vervangen gaan worden vanwege groot dan wel planmatig onderhoud. Vervanging of herstel zal niet direct plaats vinden. Soms worden inspecties in opdracht van Leystromen door andere bedrijven uitgevoerd.

  • Wat is planmatig onderhoud?

    Werkzaamheden die niet jaarlijks, maar wel om de paar jaar plaatsvinden worden planmatig onderhoud genoemd. Het gaat hier bijvoorbeeld om schilderwerk, vervangen of herstellen van bitumen daken, vervangen van voegwerk, vervangen van goten of hemelwaterafvoeren, etc.

  • Wat wordt verstaan onder groot onderhoud?

    Bij groot onderhoud projecten worden meestal een aantal grote werkzaamheden verricht aan een complex. Bijvoorbeeld: de vervanging van daken, vervangen van kozijnen of binnen werkzaamheden zoals het vernieuwen van de badkamer, keuken en toilet. Het gaat om grotere ingrijpende projecten.

  • Wanneer wordt een reparatieverzoek uitgevoerd?

    Uw reparatieverzoek wordt meteen na ontvangst vastgelegd in ons systeem. Voor de uitvoering van de reparatie wordt vooraf contact met u opgenomen De uitvoering kan echter op een later tijdstip gebeuren door levertijden van materialen of planning van de werkzaamheden. Als u niet thuis was op het moment dat de opdracht uitgevoerd zou worden wordt een kaartje achtergelaten. U moet dan zelf een nieuwe afspraak maken met het nummer dat op het kaartje wordt vermeld. Spoedeisende verzoeken worden met voorrang behandeld.

  • Waar meld ik glasschade?

    Bellen naar 088 031 33 07.

  • Geldt de glasverzekering onbeperkt?

    Nee. Bij meerdere schadegevallen in eenzelfde jaar krijgt u hierover een waarschuwing. Bij meer dan drie schadegevallen per jaar kan de verzekering of de deelname door Leystromen worden beëindigd.

  • Kan ik de verzekering afsluiten of deelnemen aan het glasfonds en er direct gebruik van maken?

    U kunt elk moment de glasverzekering afsluiten of deelnemen aan het glasfonds zonder entreekosten. Op het moment dat de schade wordt veroorzaakt dient u reeds verzekerd of deelnemer te zijn. Als dit niet het geval is zijn de kosten voor uw rekening.

Lees hier meer:

Huurders ABC