Huurachterstand

Iedereen zit wel eens krap bij kas. Niets om u voor te schamen. Kunt u daardoor uw huur niet betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Dan zoeken wij samen met u naar een goede oplossing en kunnen we voorkomen dat de huurachterstand verder oploopt. 

Een betalingsregeling treffen
We begrijpen dat betalingsproblemen gevoelig liggen en daarom gaan we zeer zorgvuldig om met uw gegevens. Meestal lukt het om samen met u een passende en kosteloze betalingsregeling te treffen waardoor de huurachterstand snel weer tot het verleden behoort. 

En om het u helemaal makkelijk te maken, kunt u via ons huurdersportaal Mijn Leystromen een betalingsregeling aanvragen. Wij laten u dan snel weten of dat mogelijk is, want wij beoordelen per klant of we een betalingsregeling aangaan. We kijken daarbij naar uw specifieke situatie.

Wat gebeurt er als u de huur niet betaalt? 
U ontvangt van ons altijd eerst een betalingsherinnering. Betaalt u dan nog niet, dan sturen wij u nog een betalingsverzoek of een voorstel voor een betalingsregeling.  Reageert u dan nog niet, dan schakelen wij een deurwaarderskantoor in. Dat leidt altijd tot extra kosten voor u en in het uiterste geval tot een huisuitzetting. Wij doen er natuurlijk alles aan om dat te voorkomen. Wij doen er natuurlijk alles aan om dat te voorkomen.

Hulp nodig? 
Wij kunnen u doorverwijzen naar verschillende organisaties die u helpen bij geldproblemen. Bijvoorbeeld maatschappelijk werk, de gemeentelijke kredietbank en instanties voor schulphulpverlening en budgetbegeleiding. Wij informeren u daar graag over. Daarnaast is het soms ook mogelijk om huurtoeslag te ontvangen. Hierdoor wordt uw maandelijkse huurbedrag lager. Op www.toeslagen.nl vindt u meer informatie hierover. 

Meer informatie? 
Lees meer in de folder Hoe betaal ik mijn huur?